Skip to main content

Jeśli moglibyśmy wybrać jedną branżę i jedno zjawisko, które najbardziej przybrało na sile w ciągu ostatnich lat, to z pewnością trzeba wspomnieć o branży e-commerce i pracy zdalnej. Już wcześniej zdalne prowadzenie biznesu było powszechne, lecz to pandemia przyczyniła się do jego ogromnego rozwoju. To spowodowało nowe problemy i wyzwania, którym czoło stawia zdalna  weryfikacja tożsamości klienta. 

Weryfikacja tożsamości klienta – na czym polega?

Weryfikacja klienta nie jest niczym nowym. Najczęściej jest to jednak proces odbywający się fizycznie, podczas spotkania face to face.

SIGNIUS oferuje zdalną weryfikację tożsamości klienta będącą odpowiedzią na dzisiejsze wymagania klientów korporacyjnych. Nasza usługa SIGNIUS Ident pozwala na szybką i sprawną weryfikację tożsamości bez wychodzenia z domu. Potrzebne są tylko dostęp internetu i urządzenie z kamerą i mikrofonem. Forma wideokonferencji, czyli spotkanie online z profesjonalnym konsultantem, znacznie przyspiesza cały proces. Wystarczy, że klient przedstawi aktualny dowód osobisty lub paszport, na podstawie którego zostanie zweryfikowana jego tożsamość.  Cały proces zajmuje od 3 do 5 minut. 

Cyfrowy proces weryfikacji tożsamości klienta pozwala na szybkie, wręcz natychmiastowe sprawdzenie jego danych i potwierdzenie tożsamości ich w trakcie krótkiej wideorozmowy. 

Korzyści ze zdalnego potwierdzenia tożsamości

Zdalna weryfikacja tożsamości ma naprawdę wiele korzyści. Dla firm zdalna identyfikacja tożsamości klienta pozwala na znacznie szybsze zawarcie z nim transakcji i uproszczenie całego procesu weryfikacji klienta. To niezwykle ekonomiczne rozwiązanie, które pozwala na zaoszczędzenie czasu i kosztów, oraz przyspieszenie procesów. Co więcej, usługa ma globalny zasięg i jest dostępna 24 godziny na dobę w 7 różnych językach. Wynik identyfikacji możemy przesyłać przez API w czasie rzeczywistym. 

Co ważne, certyfikowana wideo weryfikacja tożsamości jest równoważna z identyfikacją osobistą i zgodna z rozporządzeniem Unii Europejskiej eIDAS.

Druga strona, czyli klient, również na tym korzysta, gdyż w celu cyfrowej weryfikacji tożsamości, nie trzeba stawiać się w żadnym miejscu stacjonarnie. W zupełności wystarczy do tego rozmowa wideo, która pozwoli na szybką weryfikację tożsamości na podstawie dowodu osobistego lub paszportu.

Jak działa usługa wideo weryfikacji tożsamości?

Osoba weryfikowana (klient) łączy się online z Konsultantem z dowolnego urządzenia. Rozmowa wideo powinna odbywać się z wygodnego miejsca z dobrym połączeniem internetowym. Istotną rolę odgrywa także widoczność. Kamera musi w sposób widoczny prezentować dokument potwierdzający tożsamość. Po zakończeniu rozmowy klient otrzymuje SMS-a lub maila z kodem, który należy wpisać za pomocą smartfona lub komputera. Po kilkuminutowym procesie natychmiast otrzymuje wynik potwierdzenia tożsamości i może np. zawrzeć umowę z firmą.

Jakie inne usługi zaufania warto sprawdzić?

Zdalna weryfikacja tożsamości, to nie jedyna usługa zaufania, która zyskała na popularności w związku z postępującą cyfryzacją. Coraz częściej stosowane jest też podpisywanie dokumentów online. Plusy elektronicznego zawierania umów są bardzo podobne do weryfikacji tożsamości. Nie wymagana jest bowiem fizyczna obecność pracownika i klienta w oddziale. Kolejne usługi, o których warto pamiętać to kwalifikowana pieczęć elektroniczna i znacznik czasu